A képlet

Nemrég adták a cool-on. Az alapsztori az, hogy  1959-ben általános iskolás gyerekek lerajzolják, hogy milyennek képzelik a jövőt, majd a rajzokat egy időkapszulába zárják. 2009-ben ássák elő őket. Az egyik rajz helyén azonban csupa-csupa számok vannak a lapon. Az asztrofizikus apuka elkezdi nézegetni a számokat, majd rájön, hogy ezek a számok mind-mind az elmúlt 50 évben megtörtént katasztrófák időpontjait és az áldozatok számát jelölik.
A cselekmény közepes gyorsasággal bontakozik, a lényeg, hogy az utolsó dátum egy olyan katasztrófát jelöl, amiben minden létező ember meghal a földön. Szeretitek a "szaladunk a világvége elől" típusú filmeket? Én nagyon bírtam a Függetlenség napját és a Holnaputánt, és a Legenda vagyok-ot. A Deep impact és az Armageddon is tetszett. Még a Mag-ról és a 2012-ről is azt gondoltam, hogy egyszer megnézhetők.
A film vége következik (akiket érdekel, ezt most ugorják át): azt gondoltam, hogy "na végre egy film, amiben tényleg eljön a világvége, nincs menekvés". De aztán jön a nyálas-klisés amerikai hidegzuhany: naná, hogy a világvégét is túl lehet élni, ráadásul gusztusalan gyomorforgató gagyi módon.
Gáborral az első mozis randinkon a Jelek c. filmet néztük meg. Az is világvégés, ufókkal spékelve. Szörnyen rossz film. Akkor azonban annyira bátortalanok voltunk, hogy illedelmesen közöltük a másikkal a mozi után, hogy "egész jó kis film volt". Kegyes hazugság. Valamikor sokkal később derült ki, hogy mindketten csak szörnyülködni tudunk rajta. Azóta is emlegetjük, a szar filmek mércéjeként használjuk. Ez tegnap is előkerült, ugyanis a Képlet kapcsán is arra a következtetésre jutottunk, hogy "ez legalább annyira szar film, mint a Jelek".
Amikor ezen gondolkoztam, rájöttem, hogy nincs olyan film, aminek a végén kipusztul az emberiség. Egyszer kellene egy olyat is csinálni. Biztos vagyok benne, hogy tetszene az embereknek. Egy ilyen befejezés legalább annyira megdöbbentő lenne, mint a Hetedik érzék vagy a Pillangó hatás vége.
Összességében véve a Képlet egy tök jó alapötlet elgagyisítása. Ne nézzétek meg. (Hopp, ez így nem is ajánló, csak kritika. Na mindegy.)

1 megjegyzés:

  1. A Melankólia végén nem hal meg mindenki? (Ez állítólag egy zseniális film, de én nem mertem megnézni.)

    VálaszTörlés